Een bestand in Excel en Spreadsheets

Een bestand in Microsoft Excel en Google Spreadsheets is opgebouwd zoals een rooster. In dit hoofdstuk overlopen we de belangrijkste onderdelen en terminologie.

In dit hoofdstuk leer je:

  • De verschillende structuurelementen van een Excel- of Spreadsheets-document toelichten en hanteren waaronder werkblad, rij, kolom, cel, bereik en celadres.
  • Selecties uitvoeren op één of meerdere cellen.a

Oefeningen   

Werkmap en werkbladen

De structuur van een leeg/nieuw rekenblad-document, bestaat uit een werkmap met één of meerdere werkbladen. Je kan het vergelijken met een stapel ruitjespapier waar je extra papieren aan kan toevoegen of kan van verwijderen.
Zoals je ziet heeft elk werkblad een naam (standaard “Blad1”, “Blad2” en “Blad3”). Dit kan je eenvoudig wijzigen door op de naam te dubbelklikken.
Je kan de werkbladen eveneens van plaats veranderen door ze te verslepen. Klik je rechtermuisknop op het werkblad heb je nog andere opties die je kan uitvoeren.

Werkbladen in MS Office Excel

Werkbladen in MS Office Excel

Werkbladen in Google Spreadsheets

Werkbladen in Google Spreadsheets

Opgelet: De inhoud en het lesmateriaal van deze pagina zijn enkel voor Premium Scholen.
Ook een Premium School worden? Klik hier!
Aanmelden met (school)code

Aanmelden kan je met de gegevens die je van jouw leerkracht of begeleider ontvangen hebt.

Please log in to access this page.