De herhaling of iteratie – Programmeren in Scratch: Oefeningen
De herhaling- of iteratie-structuur wordt veel gebruikt bij het programmeren. Met deze vier oefeningen leer je de herhaling efficiënt toepassen.
Te moeilijk? Probeer dan deze oefeningen met meer uitleg.
Oefening 1: Gemiddelde
Meld je aan
Ook een Premium School worden? Klik hier!
Aanmelden met je schoolaccount
OF
Aanmelden met je gebruikersnaam
Meld je aan
Ook een Premium School worden? Klik hier!
Aanmelden met je schoolaccount
OF
Aanmelden met je gebruikersnaam
Een programma vraagt 4 verschillende getallen. Wanneer de gebruiker de 4 getallen heeft ingegeven, berekent het programma het gemiddelde van deze getallen.
- Uitbreiding 1: De gebruiker moet eerst ingeven hoeveel getallen hij gaat invoeren.
- Uitbreiding 2: Wanneer de gebruiker op de kat klikt, wordt het gemiddelde berekend.
Hieronder zie je twee oplossingen. Eén zonder en één met herhalingsstructuur. Klik op de afbeeldingen om te vergroten.
Meld je aan
Ook een Premium School worden? Klik hier!
Aanmelden met je schoolaccount
OF


