The Social dilemma – Documentaire

Het merendeel van de tijd dat we doorbrengen op internet besteden we op sociale media zoals Instagram, Facebook, Pinterest en TikTok. We zien er leuke berichten, mooie foto’s, grappige video’s en ze zorgen ervoor dat we sterk verbonden blijven met onze vrienden en familie. Het fascinerende aan social media is dat het ontzettend vlot werkt én dat het toch helemaal gratis is. Dankzij advertenties verdienen de bedrijven achter de verschillende deze platformen meer dan genoeg om hun diensten kosteloos aan te bieden. Win-win zou je denken… maar is dat wel zo? Is er hier echt geen vuiltje aan de lucht?

In de schitterende Netflix-documentaire ‘The Social Dilemma’ wordt aangetoond wat de gevolgen en gevaren zijn van onze groeiende afhankelijkheid van social media. Ex-medewerkers van deze grote bedrijven geven ons meer inzicht hoe alles juist werkt en wat de grote gevaren zijn!

In dit hoofdstuk leer je:

  • Hoe grote technologiebedrijven ons (onbewust) proberen beïnvloeden en manipuleren.
  • Kritisch kijken naar de gevolgen van de laatste technologische ontwikkelingen.
  • Nadenken over onze huidige technologische maatschappij.


Trailer   Documentaire op Netflix (94 min)   Opdrachten   Extra: De online fabeltjesfuik
Opgelet: De inhoud en het lesmateriaal van deze pagina zijn enkel voor Premium Scholen.
Ook een Premium School worden? Klik hier!
Aanmelden met (school)code

Aanmelden kan je met de gegevens die je van jouw leerkracht of begeleider ontvangen hebt.

Please log in to access this page.